پاورپوینت , بازاریابی و مدیریت بازار , 104 اسلاید , pptx

این پاورپوینت با موضوع بازاریابی و تبلیغات در104 اسلاید با عناوین زیر: •فصل اول-نیازها و رفتار خریداران •فصل دوم -اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروپاورپوینت , بازاریابی و مدیریت بازار , 104 اسلاید , pptx|2112768|k-status|فصل اولنیازها و رفتار خریداران , فصل دوم اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش , فصل سوم اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابو, , فصل چهارم برنام?
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد پاورپوینت , بازاریابی و مدیریت بازار , 104 اسلاید , pptxرا مشاهده می نمایید .

این پاورپوینت با موضوع بازاریابی و تبلیغات در104 اسلاید با عناوین زیر:

•فصل اول-نیازها و رفتار خریداران•فصل دوم -اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش•فصل سوم - اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی•فصل چهارم -برنامه ریزی بازاریابی عمومی و بیمه مخصوص

دو نکته ارزشمند در موفقیت بازاریابی

1- ایجاد مشتریان شیفته و وفادار

2- دانستن اینکه : نو امروزی کهنه فرداست

همانطوری که کهنه امروزی نو دیروزی بوده است

معیارهای سه گانه برای شناسایی نوع بازار

1- شور و شوق و علاقه و اشتیاق مشتریان

2- نقدینگی و قدرت خرید آنان

3- میزان نیاز و احتیاج خریداران

انواع بازار با توجه به معیارهای سه گانه

1- بازار فعال ( Active Market )

2- بازار محتمل ( Possible Market )

3- بازار بالقوه ( Potential Market )

4- بازار پنهان ( Latent Market )

بازار فعال

بازاریست که در آن خریداران هم به کالا نیاز دارند ، هم علاقه و هم این که قدرت خرید کالا را دارند و عملاً به خرید کالا می پردازند

بازار محتمل

بازاریست که در آن نیاز و علاقه وجود دارد ولی تنها مشکل موجود بر سر راه خرید کالا ، نداشتن قدرت خرید افراد می باشد

بازار بالقوه

بازاریست که در آن افراد پول لازم را برای خرید دارند ، به کالا هم نیازمند هستند ولی در آن زمان یا مکان علاقه لازم را ندارند

بازار پنهان

بازاری که در آن افراد پول و علاقه لازم را برای خرید کالا دارند ولی در آن مقطع نیازی به محصول مورد نظر ما ندارند

انواع بازاریابی

1- بازاریابی واکنشی

2- بازاریابی پیش بین

3- بازاریابی نیازآفرین

بازاریابی واکنشی

این بازاریابی حالت انفعالی داشته و برای شناسایی و ارضاء نیازهایی بکار می رود که روشن و آشکار بوده و نمود عینی دارند

بازاریابی پیش بین

مخصوص زمانی است که نیاز هنوز بطور آشکار بروز ننموده ولی با توجه به تغییر و تحولات موجود جامعه پیش بینی می شود که به زودی آشکار شود

بازاریابی نیازآفرین

یعنی عرضه محصولی به بازار که قبل از آن هیچ کس متقاضی آن نبوده و حتی وجود چنین کالا یا خدمتی به ذهنشان هم خطور نکرده بود

انتظارات مصرف کنندگان از مؤسسات

1- تطابق کالا با نیاز

2- دریافت کالا مطابق ویژگی های مورد نظر

3- دریافت محصولات سالم

4- قیمت مناسب

5- کیفیت مطمئن

6- تحویل سریع و بموقع

7- ضمانت و خدمات پس از فروش

عوامل مؤثر بر پیش بینی تقاضا

اوضاع اقتصادی جهانی ، ویژگی های جمعیتی بازار ، نرخ رشد جمعیت ، وضعیت رقباء ، اوضاع فرهنگی جامعه ، سرعت پیشرفت های تکنولوژیکی ، تحولات سیاسی و . . .

مشکلات مربوط به تخمین نادرست تقاضا

1- مشکلات مربوط به برآوردهای کمتر از واقع

2- مشکلات مربوط به برآوردهای بیشتر از میزان واقعی

معایب برآورد بیشتر از میزان واقعی تقاضا

1- افزایش هزینه ها 5- تضعیف وضع رقابتی شرکت

2- نارضایتی کارکنان 6- تراکم موجودی ها

3- نارضایتی مشتریان 7- دادن تخفیفات بیش از حد لزوم

4- کاهش سرمایه گذاری