خرده مقیاس الگوگیری از خودجرحی همسالان

این خرده مقیاس از 5 سوال تشکیل شده است که برخی به صورت بله- خیر و برخی به صورت کم، گاهی و زیاد نمره گذاری می­شود. سوال­های این مقیاس درباره فراونی خودجرخرده مقیاس الگوگیری از خودجرحی همسالان|40089297|k-status|خرده مقیاس الگوگیری از خودجرحی همسالان, الگوگیری از خودجرحی همسالان
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد خرده مقیاس الگوگیری از خودجرحی همسالانرا مشاهده می نمایید .

این خرده مقیاس از 5 سوال تشکیل شده است که برخی به صورت بله- خیر و برخی به صورت کم، گاهی و زیاد نمره گذاری می­شود. سوال­های این مقیاس درباره فراونی خودجرحی در همسالان، گفت و گو با همسالان درباره خودجرحی و نقش خودجرحی در شروع و تداوم خودجرحی است. سوالات این خرده مقیاس برگرفته بخشی ازسیاهه خودجرحی اتوا (کلایتر، نیکسون ،2003 به نقل از برویر، مارتین،فرینت، پویریر،لافنتی و کلایتر،2010) است. این سیاهه از چهار بخش شامل بررسی انواع خودجرحی، انگیزه های خودجرحی، شیوه آشنایی با خودجرحی و شیوه های درمان و مقابله خودجرحی است. نمره بالاتر در این خرده مقیاس به معانی تاثیر بیشتر الگوگیری از خودجرحی همسالان است. دامنه نمره ها از 0 تا 7 است. در پژوهش بین فرهنگی مقایسه خودجرحی در آلمان و آمریکا از این پرسشنامه استفاده شده است و شاخص های روانسنجی آن قابل قبول گزارش شده است (پلنر، لیبال، کلر،فگرت،میوهلکامپ،2010). در این پژوهش ابتدا سوال های این بخش به فارسی ترجمه شد و روایی صوری و محتوایی آن با متخصصین بررسی شد سپس از آن استفاده شد.