عوامل موثر در رفتار مصرف کننده و انواع تصمیم گیری های آن

عوامل موثر در رفتار مصرف کننده و انواع تصمیم گیری های آن هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر در رفتار مصرف کننده و انواع تصمیم گیری های آن می باشد مشخصات فایل تعدعوامل موثر در رفتار مصرف کننده و انواع تصمیم گیری های آن|42078986|k-status|عوامل موثر بر تمایل به خرید,تعریف رفتار مصرف کننده,تمایل مصرف کنندگان به خرید,عوامل موثر در رفتار مصرف کننده,فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده,عوامل موثر بر تصمیم خرید مصرف کننده,عوامل تأثیر گذار بین قصد و تصمیم خرید مصرف کننده,تحقیق در مورد رفتار مصرف کننده
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد عوامل موثر در رفتار مصرف کننده و انواع تصمیم گیری های آنرا مشاهده می نمایید .عوامل موثر در رفتار مصرف کننده و انواع تصمیم گیری های آن

هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر در رفتار مصرف کننده و انواع تصمیم گیری های آن می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات37
حجم2089/587 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

افزایش شرایط رقابتی سبب احساس نیاز روزافزون شرکت ها و سازمان ها به مشتریان و مصرف کنندگان شده است. ایشان متوجه شدند که امروزه، تمرکز بر نیازهای مصرف کنندگان و شناسایی رفتار آنها از مفروضات اساسی شرکت ها می باشد. به این ترتیب مطالعه و کشف نیازهای مصرف کنندگان و تجزیه و تحلیل فرآیند رفتار مصرف کننده و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار بر این فرآیند از عمده وظایف مدیران شرکت های بازرگانی و تولیدی است که در نتیجه ی آت، سلیقه ی بازار هدف که از لحاظ پارامترهای سن، درآمد، ذایقه، سطح تحصیلات و غیره با یکدیگر متفاوتند، شناسایی شده و کالا و خدمات متناسب با آن به بازار عرضه می گردد (لشکری و نخجیری؛ 1388؛ ص 14).

در واقع، بررسی رفتار مصرف کنندگان و اینکه اصولا افراد چگونه و چرا خرید می کنند از سالیان متمادي موضوع مطالعات و تحقیقات دانشمندان است. (جزیی و همکاران؛ 1389؛ 10). محققان رفتار مصرف كننده را فعاليت هايي مي دانند كه در آنها افراد درگير استفاده واقعي يا بالقوه از محصولات مختلف بازار كه شامل كالاها، خدمات، ايده ها و محيط فروشگاه ها مي شود، هستند (فیروزیان و همکاران؛ 1388؛ ص 128).


فهرست مطالب
رفتار مصرف کننده 2
2-1-1) مقدمه 2

2-1-2) تعریف رفتار مصرف کننده 4

2-1-2-1) عوامل موثر در رفتار مصرف کننده 6
2-1-2-2) قوانین طلایی در رفتار مصرف کننده 7
2-1-3) انواع تصمیم گیری های مصرف کننده 9
2-1-3-1) فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده 10
نمودار2-1) مراحل رفتار مصرف کننده (فیروزیان و همکاران؛ 1388) 12
شکل2-1) فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده (لشکری و نجچیان؛ 1388) 15
2-1-3-2) تصمیم گیری درباره ی خرید 15

شکل 2-2) عوامل تأثیر گذار بین قصد و تصمیم خرید مصرف کننده (کاتلر و آرمسترانگ، 1991) 16

2-1-3-3) چهار عنصر تصمیم گیری خرید مصرف کننده 17

2-1-3-4) عوامل مؤثر بر تصمیم خرید مصرف کننده 18 2-1-3-5) خانواده و نقش آن در فرآیند تصمیم گیری خرید 20

2-1-4) تمایل مصرف کنندگان به خرید 20

2-1-4-1) عوامل مؤثر بر تمایل به خرید 23

بخش دوم: پیشینه تحقیق 26
مطالعات خارج از کشور: 26
مطالعات داخل کشور: 30
منابع و مآخذ 32
منابع لاتین: 34






"