دانلود پاورپوینت سند راهبردی حمل ونقل بخش دریایی

دانلود پاورپوینت سند راهبردی حمل ونقل بخش دریایی دانلود پاورپوینت سند راهبردی حمل ونقل بخش دریایی مشخصات فایل تعداد صفحات 65 حجم 2693/665 کیلوبایت فرمت فایل اصلدانلود پاورپوینت سند راهبردی حمل ونقل بخش دریایی|42085953|k-status|پاورپوینت سند راهبردی حمل ونقل بخش دریایی,پاورپوینت حمل ونقل دریایی,پاورپوینت حمل و نقل دریایی,پاورپوینت در مورد حمل و نقل دریایی
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد دانلود پاورپوینت سند راهبردی حمل ونقل بخش دریاییرا مشاهده می نمایید .دانلود پاورپوینت سند راهبردی حمل ونقل بخش دریایی

دانلود پاورپوینت سند راهبردی حمل ونقل بخش دریایی


مشخصات فایل
تعداد صفحات65
حجم2693/665 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت سند راهبردی حمل ونقل بخش دریایی در قالب 67 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش


سيستم حمل و نقل دريايي :

-تسهيلات ثابت :

تسهيلات خشکي (اسکله، انبار روباز و سربسته، جرثقيل‌ها و محوطه‌هاي بندري)
تسهيلات دريايي (علائم دريايي(بويه‌ها، بيکن‌ها، ريکن‌ها و چراغها)، موج شکن‌ها و . . . )
کريدورهاي دريايي (بندر به بندر، پاندولي، دور دنيا)
-تجهيزات متحرک :



انواع شناورها

تجاري (مسافربري، فله‌برها، کالاي عمومي و کانتينري، تانکرها و نفت‌کش‌ها)
خدماتي (لايروبها، يدکش‌ها و نقشه‌بردارها)
ماهيگيري
تحقيقاتي
-سيستم‌هاي کنترلي :

سيستم‌هاي کمک ناوبري (سيستم‌هاي راديويي، ماهواره‌اي و رادارها)
سيستمهاي راهنمايي کشتي‌ها (فردي و سيستم‌هاي VTS)
-ويژگي‌هاي خاص صنعت حمل و نقل دريايي:

حمل و نقل دريايي از بازار آزاد برخوردار است.
حمل و نقل دريايي بواسطه هزينه پايين و بهره‌مندي از اقتصاد مقياس رقابتي است.
صنعت کشتيراني نظام مند بوده و از ساختار مناسبي برخوردار است.


بررسي و تحليل جايگاه انرژي در حمل و نقل دريايي کشور :

-بر اساس آمارهاي سال 1388 کتاب حمل ونقل و انرژي، بيش از 85 درصد مصرف انرژي بخش حمل و نقل کشور مربوط به زيربخش جاده‌اي بوده است. بخش دريايي حدود 10 درصد انرژي مورد نياز بخش حمل و نقل کشور را مصروف نموده و حال آنکه بخش هوايي حدود 3 درصد و بخش ريلي کمتر از يک درصد انرژي مصرف نموده است

-رشد مصرف انرژي در بخش دريايي نيز جاي بسي تامل دارد. حمل و نقل دريايي طي 10 سال اخير ساليانه 18.2 درصد رشد داشته و اوج رشد مربوط به بازه زماني سالهاي 1385 تا 1386 و نيز 1387 تا 1388 بوده بنحوي که طي اين سالها مصرف انرژي بخش دريايي بترتيب 2.6 و 2.8 برابر شده است و اين درحالي است که چنين رشدي را در تعداد ناوگان دريايي (با وجود افزايش نسبي تعداد ناوگان) طي اين دوره‌ها، شاهد نبوده‌ايم.

-اگر سوخت از مجاری غیرقانونی قاچاق نشده باشد، این رشد قابل بسختی قابل توجیه است.

فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات و مفاهیم حمل و نقل دریایی

فصل دوم : مروری بر وضعیت موجود حمل و نقل دریایی کشور

فصل سوم : تحلیل و ارزیابی وضعیت موجود و تبیین چالش ها و مشکلات پیش رو

فصل چهارم : بررسی سیر تحولات حمل و نقل دریایی در دنیا

فصل پنجم : مروری بر اسناد بالادستی راهبردی حمل و نقل کشور با محوریت حمل و نقل دریایی

فصل ششم : تدوین چشم انداز، اهداف کلان و راهبردهای حمل و نقل دریایی کشور






"